Ny vecka och NYA tag!

Nu är det dax för en förändring i mitt sockerberoende och lata liv!

Hela helgen var en oas av onyttigheter, tex: bearnaisesås, hamburgare, pizza, cola, chips, paj, grädde, godis osv. Nog att de var födelsedagskalas i lördags, men tycker att allt snaskigt har dragit iväg och det styr mitt liv! Så nu jädrar har jag startat om:)

Började dagen med att ta en kopp kaffe och sen gå (Eller halvsprang, sen som man ständigt är) och lämna Måns på dagis. Det var stressigt, kurrig i magen och svettigt, men sååå jädra go start på dagen, fick massa engeri och kände mig glad. Sen blev det en stadig frukost, vilket det har varit väldigt dåligt med de senaste veckorna(då snackar vi hönökaka och varm choklad) och jag var faktiskt inte ngt sugen på att gå o rota i skafferiet fram mot 10-tiden!
Snabb lunch (Omelette med färska champinjoner och en sallad till) och sen hämta Måns.

En sväng förbi MM och nu sitter vi här o degar (bokstavligt talat;)) och nu kurrar det i magen, vanligtvis så brukar jag dra fram något gott fika och någon frukt, men idag blir det faktiskt ett knäcke och fruktsallad:) Gör väl detta för mig, men väldigt mkt för barnen, de ska ju för sjutton inte äta sött varje dag! Skämmes på mej... Så som sagt, nya tag idag och hoppas alla mina vänner stöttar och inte bjuder en massa gott när vi ses!

Glass och kakor ska man ju äta vid lite mer festliga tillfällen och man ska känna att "wow" nu blir det något extra, när jag var liten fick jag som bäst ngr mariekex på eftermiddagsfikat. (Vad jag minns!)




Bäst att börja med den där fruktsalladen innan jag tappar humöret:P

Kram!

Kommentarer
Postat av: Anna K

Då är vi två som tar nya tag denna veckan! Har ätit massor med godis och skräp ända sedan i påskas. Kroppen mår inte bra utav allt det och vågen går stadigt uppåt....bläää....omstart som sagt! Hejja oss :-)

2011-05-09 @ 18:57:26
Postat av: malin

Jag är med dig på det nyttiga livet, o man har ju iaf överlevt första dagen ;) kram

2011-05-09 @ 19:20:06
Postat av: Sandra

Hej Sophie!

Det är inte så svårt när man kommer in i det.

Jag brukar aldrig köpa hem kakor eller kex, så behöver man inte frestas. Bättre att ta en macka till kaffet.

Det kommer gå galant!!

2011-05-11 @ 10:12:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0