Upp o ner, ner o upp..

Är vad dagarna har gått sen i torsdags! Får väl göra en liten uppdatering:)

Som ni vet så blev Melker magsjuka i torsdags, jag tror det var det iaf! Han har inte varit något dålig i magen och det brukar man ju annars bli också, men jag är trött på att spekulera vad, när och vem som smittade osv! Der spelar ju ingen roll, är man sjuk så är man:(

Fredagen var lugn och det blev inga mer spyor eller något sånt*yeah*

Lördagen blev alltså som planerat!! Jag packade min väska och tog lilla saaben först till Borås och köpte ett par stövlar och sen drog jag vidare till systersyster i Habo:) Vi tog det lugnt och var ute o lekte lite med barnen och sen gjorde vi oss iordning inför kvällen. Vid 5-tiden fick vi skjuts in till resturang Sofiehof i jkpg, där vi åt jättesmarrig mat:

*Toast skagen

*Kyckling
i fylld med basilik, pinjenötter och mascarpone,
serveras med risotto samt en vaniljsky

+ En flaska vitt!

När vi var mätta och glada så tog vi en taxi för att se EMD. Mina förväntingar var nog inte så höga, eller det är ju inga man lyssnar på sådär supermkt, utan mer det man hör på radion. Men vilken show, de var skitbra!! Å bäst av allt var nog när Danny körde sin melodifestival-låt "in the club", kan ju tillägga att det skadar ju inte att han är jädrigt snygg i bara linne;) Hehe
Både jag och syster var jättenöjda och positivt överraskade! Å vet ni vad? Vi var faktiskt inte äldst, det var knottar från 8-års åldern upp till 80 typ!

Glada åkte vi in till jkpg igen och gick till Karlssons och körde resten av kvällen där:) Var hemma strax efter 02, lyckad kväll!

Söndagen vaknade jag tyvärr av en busig Viggo som tyckte det var jätteroligt att moster sov i hans säng:P Det var lite segt att gå upp, men det är sällan jag är bakis och slapp det även denna söndagen. Tur det, för vid 2 var vi hos mormor och grattade henne med blomma och paket. Träffade även mina morbröder m familjer, det är alltid lika roligt, händer inte så ofta tyvärr:( Efter lite mat och tårta åkte jag hem till mina pojkar igen! Skönt att få sakna dem lite faktiskt, är ju inte allt för ofta man är ifrån dem:)

Igår så vaknade jag och mådde illa!! Neeeeej! Gick på dass typ 3 ggr och sen fick jag kramper i magen, så jag fick ringa hem David. Hade ont i magen, men spydde inget och gick inget mer på toa och idag mår jag bra igen:) Vet i tusan vad det var för något, konstig magsjuka, men som sagt, jag har slutat spekulera! PUNKT

Imon är allt som vanligt hoppas jag och Måns är tillbaka på dagis:) Längtar ju ihjäl mig efter att träffa Miras lillebror Hugo, men vill ju inte gärna smitta ner dem med något! Hela familjen kanske kan komma förbi en sväng i helgen?!

Nu blir det frukost och dusch!!
Puss puss// Sophie


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofi

Åhh vad skönt att du kom iväg och hade det bra. Men vad konstig grej ni åkte på, men som sagt ingen idé att spekulera tjänar ju lixom inget till på det!!

2011-03-29 @ 09:30:40
URL: http://grodansdagbok.blogg.se/
Postat av: Anna

Härlig lördag! Det var du värd! Lustigt med vaniljsky till kycklingen... =) Spekulationer kan göra en knäpp. Särskilt eftersom man kan få det precis vart som helst. Men det där du hade...jag har funderat på om d skulle kunnat va ngt du ätit...? Iom d inte blev några kräkningar och d gick över så fort...Jaja, strunt samma! Nu får alla bli friska så vi kan leka! O hoppas på dagis imon då när d blir korvgrillning! =) Kramis!

2011-03-29 @ 12:20:55
URL: http://frokenannamaria.blogg.se/
Postat av: Sophie

Jag har tänkt samma tanke Anna, men då borde ngn mer blivit sjuk tycker man... Vaniljskyn till var kanon, lyfte hela rätten! Ska testa att göra fyllningen i kyckling en dag, var supergod också:)

2011-03-29 @ 18:31:40
URL: http://sophiekall.blogg.se/
Postat av: Anna

Mn jag tänkte du var ju iväg o åt annat än familjen. O matförgiftning smittar inte... JAJA, inte spekulera sa vi ju!! =) Ses snart?

2011-03-29 @ 21:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0