Silvia

Kakan såklart;) Fick bakat lite i förmiddags, Melker och Måns hjälpte självklar till att på ett eller annat sätt!

Silviakaka
 (1 springform)

2 ägg
2 dl socker
2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljpulver
1 dl ljummet vatten

Vispa ägg och socker poröst, tillsätt de torra ingredienserna och sist i med vatten. Smöra och bröa en form, i med smeten och grädda mitt i ugnen på 175 grader i ca 25 min.

Glasyren:
100g smör
1 dl florsocker
2 tsk vaniljsocker
1 äggula
Kokos

Smält smöret och blanda snabbt i de övriga ingredienserna, häll över den varma kakan och strö över kokos! Klart:)
Världens enklaste!

Har dock ingen bild på kakan, men här kommer 2 kort på mina grabbar:)







I eftermiddag har vi tagit det lugnt, båda pojkarna har sovit duktigt, tom Måns som aldrig sover på dagen, men det är klart är man sjuk så är man:(



Å näe, det röda är ingen kudde, utan min barbahöft/mage:)


Nu får man börja planera dagens middag, tråkigt! Sen ta en dusch o fixa mig lite för kvällens party,kul!

Kramar o pussar// Sophie


Kommentarer
Postat av: Anna

De e så goa så dina pojkar! =) Krama de från mig!

2011-03-03 @ 21:48:17
URL: http://frokenannamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0