Nämen, där låg något brunt

Jag är så stolt över min lilla Måns! De senaste dagarna har han velat sitta på pottan allt mer och igår så kom han på att han hellre ville testa toaletten. Innan så kissade han en skvätt och sen fick han ha på sig sina kallingar(som han verkar trivas mkt bättre i än den varma blöjan) och efter en stund så ropar han på David att han vill bajsa på toaletten. Så David sätter honom på dasset och stänger till dörren och efter någon minut så ropar Måns och ja kläcker "aa visst att han gjort något nu, haha". Vad ser jag till min stora förvåning om inte en bajskorv! Wiiiehoo! Nu måste han snart bli av med blöjan, han kan ju och han säger ju till när han behöver gå:) *Hoppas hoppas*

Låter som kanske en fjantig grej att blogga om, men för oss var det allt annat än fjantigt kan jag lova!

Till något annat...

Igår var vi ute i friheten, jag o smågrabbarna. Vi åkte till Malin o Mira där vi först var ute i lekplatsen och hade mysigt med blå himmel och soool, tyvärr så dök Melker ner i snön/isen med näsan, så blodet och snoret rann ikapp kan man säga. Stackaren, han blev så jätteledsen, så vi gick in efter en stund. Väl inne så käkade vi lite frukt och lekte, sen hjälpte de stora barnen Malin att vispa ihop en ugnspannkaka som vi fick till lunch:) Var en mkt trevlig första dag i frihet! Tyvärr så fick Melker feber på kvällen, men idag är han piggare, men ser fortfarande ut som att han varit i slagsmål:S












Jag var o kollade lite tyger på skroten, men hittade inget bra, dessutom var det smockfullt med folk. Tänkte kollat på Arvidssons också, men de hade inte öppet på lördagar:( Så får ta en vardag att åka dit o kika!

Nu ska vi se om vi kan få ihop någon god meny till kvällen Melodifestival! Håller mina tummar på Danny, men har ju inte sett alla bidragen, så kan mycket väl ändras under kvällen:)

Kramar// SOPHIE

Kommentarer
Postat av: Sara

Super grattis till bajset!!:-) det är en jätte stor grej. jag förstår verkligen att du bloggar om det:-) känner igen de där! //kramar

2011-03-12 @ 20:33:05
URL: http://saca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0