Fy farao för att föda barn!

Just nu går det en serie på 4:an som heter "En unge i minuten", där man får vara med på en förlossningsavd & se hur kvinnorna trycker fram sina små godingar! Å fy vilka minnen som kommer tillbaka:) Både bra och dåliga sådana. Jag vill inte minnas att jag gnällde för mycket eller att jag låg och skrek. Tyvärr så tror jag nog att det blev både en och annan svordom och vid båda min förlossningar har jag sagt att
"näe, nu orkar jag inte mer, jag vill gå hem"
 Haha, som om det vore möjligt;)
Blir alltid lika rörd och omskakad av programmet, nästan smått illamående, då jag kommer på mig själv med att hålla andan när kvinnorna gör det och jag känner verkligen med dem och jag är sjukt glad att jag inte ska göra om det! Hua mej! Det är som jag brukar säga: "Det är bästa och det värsta jag varit med om".

 Finns inget bättre än att få sitt lilla barn på magen och känna sån enorm kärlek:)




Någon minut gammal!
 Lille Melker ser lite små-kletig ut med allt fosterfett:)


Nu ska jag sova och drömma om mina fina barn!
*LOVE*

Puss// Sophie


Kommentarer
Postat av: Sandra Hellgren

Hej Sophie!

Jag bruakr oxå titta på "En unge i minuten". Jag lipar hela tiden typ... och så sitter jag oxå och håller andan och tar i när dom ska krysta... knäppt!! :)

Ha det gott!

2011-03-15 @ 10:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0