Arga Anders

Eller Arga snickaren som han kallas, fast så jäkla arg vet jag inte om han är, snarare rakt på och säger sanningen:) Ett väldigt bra program, där man får tips och ideér på hur fint man kan göra hemma, samtidigt som man får träffa en familj som fastnat i byggkaoset på ett eller annat sätt. 

Tyärr så blev jag lite besviken på gårdagens program:( Inte alls så fina tapeter som brukar vara. De hade tex satt en lila-blommig tapet i hela hallen och den gillade jag inte. Därimot fick ett av barnrummen en superfin tapet med elefanter från marimekko, hade varit fin på Mekkes rum, men frågan är hur länge de uppskattar ett sånt mönster, det såg ganska barnsligt ut. Vi har satt en färgglad randig tapet i Måns rum, just för att den ska fungera länge. Men om man bara gör en vägg med elefanttapeten, så är det inte så mkt att tapetsera över när det väl blir tid för det:) Det lär nog dröja tyvärr, har en hel del annat att fixa i vårt lilla hus innan vi tar oss an Melkers rum, tex måla alla fönsterfoder vita.



ADD. Vad är det?  ADD hade mannen som var med i programmet igår och skyllde alla byggproblem på sitt funktionshinder och drog ner hela sin familj i det. Han kunde inte tillåta att någon annan byggde hemma och han glömde saker han skulle göra väldigt ofta och han hade svårt att koncentrera sig, om han kom ner i en svacka så tog det jättelång tid att ta sig ur. Jag fattade inte riktigt när jag såg programmet, men hittade denna texten på adhd-npf.com 

"..Ofta mycket lättdistraherad av yttre stimuli -Ofta svårt att följa instruktioner -Svårt att styra uppmärksamheten -Verkar ofta inte lyssna på vad som sägs, verkar drömmande -Tappa inte sällan bort saker som är nödvändiga för senare uppgifter eller aktiviteter -Svårt att organisera målinriktade aktiviteter -Växlar ofta från en oavslutad aktivitet till en annan."

Sådär nu har jag lärt mig något nytt, känns gött;) 


Nu får vi hoppas att denna tordagen blir bra, den har börjat ok iaf! Melker verkar vara bättre och nu ska vi se om vi kan få i oss lite frukost!


Puss// Sophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0