Trettondagsafton

Tacopaj med nacos & salsa bjöds det på här hemma hos oss ikväll och nu ligger både jag & David i soffan och tittar på Filip och Fredriks årskrönika. Känner mig inte på humör...
Innan när jag stod och förberedde maten så kom det massa minnen över mig från neo för 2,5 år sedan nu. Det var när Måns var nyfödd och gick upp dåligt i vikt som vi fick sova en natt på neo, för att kontrollera att allt stod rätt till.
 Det var en av de värsta upplevelserna jag varit med om:(
Sprillans ny mamma, bebis som fick stick i händer och sattes kanyler i huvudet på honom, mycket gråt (både från mig och Måns). Jag kände mig som världens sämsta mamma som inte kunnat ge mitt barn det han behövde som mest :MAT. Amningen sket sig och jag trodde att det skulle fungera och vi kämpade, men fy fasen vad jobbigt det var, både fysiskt men framför allt psykiskt. Det känns än idag och jag kommer nog alltid känna mig lite sämre pga av det. Men det jag stör mig mest på ikväll är att jag och David lämnade honom på neo och åkte hem för att hämta kläder och grejer. Hur kunde jag lämna honom själv där?! Jag ångrar att jag inte höll honom i min famn hela tiden och bara överöste honom med närhet och kärlek, även om jag inte kunde amma så var ju ju ändå viktigast... Sen har jag för mig att jag la ifrån mig honom så mycket jämt, han låg i sin vagga, i gymmet... David säger att jag har fel och att vi visst gosade mycket med honom och han sov ofta mellan oss osv + att på neo hade han massa kanyler och grejer och vi var rädda för att stöta emot osv.
Men jag jämför lite med Melker också, han krävde att få vara i famnen och var mycket gnälligare och jag bar honom väldigt mycket och han somnade varannan gång i sjalen. Jag tyckte det var jobbigt då, men nu är jag så glad för att han fick den tiden och närheten. Jag hoppas att Måns inte skadats på något vis och att han känner hur mycket vi älskar honom.

 Mina barn är de viktigaste jag har och jag vill inte göra fel, de ska få det bästa.

Jaja, jag var bara tvungen att skriva av mig lite...

Hade en jättetrevlig eftermiddag tillsammans med Malin, Mira, svägerskan Susanne och sen kom David hem tidigt och busade med oss:) Ni är härliga allihopa!

Nu ska jag skärpa till mig och försöka njuta av mina never stops:)

Kram på er// Sophie


Kommentarer
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-01-06 @ 01:38:05
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Sajsa

Fia är en supermamma! Tvivla aldrig på dig själv!!

Och tack för fikat och din otroligt braiga gästvänlighet :) Du får köra över till Överlida och hälsa på i min lilla stuga snart så jag får bjuda igen :) Ses på söndag :) <3

2011-01-07 @ 23:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0