Måndagkvällen i soffan

Som vanligt spenderar vi så gott som varje kväll framför tv:n, tyvärr. Tänk vad mkt tid jag skulle ha över till att tex göra album, städa, tvätta, PRATA, spela spel, umgås är väl ordet jag vill komma fram till;) David började jobba idag igen och det märks på direkten, han är helt slut och klarar inte ens 10 minuter på soffan innan han somnar, det är så jäkla trist alltså. Känner mig ensam när han är så frånvarande...

Hur som helst, så började ett av mina favoritprogram idag: "Familjen annorlunda", det handlar om 3 familjer som har många barn och då snackar vi inte 4 barn, vilket är mkt för mig, utan allt mellan 7 och 10 barn! Det är underhållande att se hur de får ihop sina liv och ungarna är härliga:) Denna säsongen var det 2 nya familjer och i en av familjerna var det en supersöt 4-årig tjej som hette Ellen, hon va för charmig när hon berättade om hur det är när hennes systrar läser bok för henne på kvällen, typ: "där ligger *hmhm* och på andra sidan ligger *hmhm* och så gosar jag i mellan och det är jättemysigt att ligga där". Sen tycker hon väldigt mkt om att hjälpa mamman i butiken, även om det inte alltid är så uppskattat. Gullunge!
När programmet var slut så tittade jag på "Spårlöst" och det gör jag aldrig annars, men det var riktigt gripande måste jag säga, jag lipade iaf! Inte för att det krävs så mycket;) Hehe Näe, men det är ett känsligt program och allt som har med barn att göra och att lämna bort sina barn är alltid sorgset, oftast så är det inget föräldrarna vill, utan tvingade till det pga pengabrist. Tack o lov för att jag är född i Sverige och att jag kan ta hand om mina barn och aldrig behöva vara ifrån dem!  (Okok, nån gång, typ till jobb, men ni fattar;))

Nu ska jag ta av mig ansiktet och försöka få lite skönhetssömn, ev väcker jag David som sover på soffan, beror på hur snäll jag känner mig;)
Imon måste jag åka och handla med mina monster, funderar på hur det ska gå till bara, jag kan inte ha barnvagnen, för då kan jag knappt handla något och jag orkar inte med att Måns går själv. Antingen ser jag till att bunkra upp riktigt med tålamod och låter Måns ha egen vagn och handla någonstanns i närheten ELLER så åker vi till IcaMaxi där de har en "bil"-vagn med en sits uppe vid korgen, det kan fungera. Får se hur jag gör, just nu snöar det en massa och är det sånt väder imon vill jag nog inte åka till Borås:(

Jaja, sova först var det ;)
Natti natt/// Sophie

Kommentarer
Postat av: Syster

Jag vet hur David känner sig.. Jag sov som en klubbad i soffan igår, astrött efter 1 jobbdag på 2(!!!) timmar! Stackars oss!

2011-01-04 @ 10:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0