2011

Nu var det alltså nytt år och jag har åkt på årets första förkylning, kul! Mer kul hade vi i Habo på nyårsafton:) Vi dök upp vid 13-tiden och käkade lite lunch och sen blev det pulkaåkning & vad det gick! Hönsmamma som jag är, så gjorde det riktigt ont i magen att se Måns flyga över guppet med sin snowracer. Själv åkte jag bara lite tefat och endast för att skynda ner och hjälpa Måns upp! Har jag sagt att jag aldrig varit på skidsemester?;) Inte min grej, tyvär!

Senare gick vi in & värmde oss och började göra oss i ordning, för vid halv 8-8 skulle det komma ett par kompisar till Tessan & Tobbe. Måns somnade typ 2 minuter innan de knackade på dörren! Å Melker sov sött, förutom ett litet break vid halv 11, som gick smidigt med en hundring välling och lite klapp på ryggen:P Men nästa år skulle jag gärna vara utan barnen på nyår, för man kan inte slappna av, hela tiden går man och lyssna om de vaknar osv. Vi får väl se hur det blir, är ju långt till dess. Fast o andra sidan, vem vill vara barnvakt på nyårafton?!

Imon börjar David jobba igen och det känns så tråkigt, det blir ju inte bättre av att det är 15 minus ute och att jag är förkyld. Det är segt att vara inne en hel dag med mina grabbar.. Får väl käka ett par ipren, så ska det nog gå lite smidigare imon!

Lägger upp lite bilder från nyårsafton!



Viggo & Måns tittar dvd i sängen & tycker det är superoligt att hålla för öronen när mamma pratar!



Glada Lykke!




Min lilla tuffing, ska alltid klättra på mamma:P





Småkusinerna igen:) Har jag sagt att Melker gått? På julafton tog han hans första riktiga steg, med riktiga menar jag de gånger när han inte ramlat pladask! Vissa dagar går han något steg, andra fler o ibland bara strejkar han och kör det snabba sättet: Krypningen! Hoppas han går mer till sin födelsedag:)





Mina fina killar i pulkabacken! Det var tungt att dra upp var gång:)





Maskrerad är roligt, det är en av favoritsysselsättningarna hemma hos Viggo:)




Trötta av lek och pulkaåkning, morbor har plockat fram lite gottis!





Kvällens sällskap, på vänster sida: Therese, Emelie & Tobbe
Högersida: David & Jani (Viggo fick vara med på förrätten, lite svårt att sova när det hände så mycket!)




Planerad 5-kamp, slutade i 4-kamp, då tiden gick för fort!
Dock var jag med på 3 tävlingar, fick sjuk huvudvärk och fick vila på soffan. Å NEJ, jag var inte för full, det var kanske det som var problemet? ;)

1:a grenen: Hockeyspel
2:a grenen: "Dobidoo"
3:e grenen: Quiz
4:e grenen: Qube -Utan tvekan
5:e gernen: ?? Vet ej ??




Jag & David vann STORT!


Kan vi ju drömma om iaf, kom tyvär sist:( Men lika glada för det!
Tackar familjen Karlsson för en härlig dag!

Kram// Sophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0