Familjejympan & Mello!

Wieho! Idag åkte jag och Måns på hoppis&skuttis på friskis aka familjejympa:) Jag hade tänkt på det ett tag och frågade även sist när jag tränade om de var ok att han var med, trots att han inte är 3 fyllda. Så idag blev det äntligen av, ett + var att vi fick en gratis prova-på-biljett av en vän som är ledare på friskis! Men tyvärr så fick jag inte den reaktionen jag önskade, nämnligen en glad och sprudlande Måns, som följer ledaren och busar runt.
Istället så var han jätteblyg och han vägrade släppa min hand på hela passet:( Jag funderar på om det var att han var lite nervös och att det kommer släppa om vi går fler gånger, eller att han helt enkelt inte gillade det... Han gillar ju att härma mig hemma när jag gör rörelser och dansar, så jag vet ju att han kan liksom, men han var så spänd idag och det kändes hemskt att dra runt honom på passet och tjata "kom igen Måns" "spring Måns" "kan du göra så Måns?". Fy vad taskig jag var... Men jag trodde han skulle mjukna & tycka det var roligt. Han kände ju ingen av de andra barnen heller och aldrig hade han sett ledarna, så de är kanske sunt att man är lite reserverad i början också?
Jaja, det är väl inget att hänga läpp för, utan bara till att testa en annan dag. Jag vet att det finns en familjejympa i Fritsla också, där använder de lite mer redskap och har lite mer hinderbana, det vore kanske mer intressant för Måns. Får se om man kan få med en eller två av hans vänner samtidigt, så är det kanske lite roligare också!

Resten av dagen var jag och Melker själva, nästan hela dan iaf! David och Måns var o matade en kanin o hämtade in posten åt våra vänner som är iväg och sedan tvättade de bilen och till sist handlade. Imon kommer nämnligen svärisarna på lite söndagsmiddag och bus med barnbarnen, händer tyvärr alldeles för sällan:( Så det blir roligt imon och Måns längtar efter att de ska komma och hälsa på!
Jag & Melkis duschade och mös, men fy vad han är busig alltså, en riktigt ögontjänare är han också. Han har nämnligen kommit på att han kan ta sig in i ett skåp i hallen, som är fyllt med viktiga papper, pennor, pärmar, internetdosor osv. Viktiga grejer. Å jag hämtar honom och stänger. Hämtar och stänger. Han går iväg in till sitt rum, så väntar han tills jag gått och så smyger han ut till skåpet igen och när jag kommer för att stänga så bara skrattar han *suck* Busigast i hela kinnahult!

Kollade du Melodifestivalen? Jag visste knappt att den började idag, inte mkt reklam inför osv. Men självklart tittade vi! Jag gillar det, även om jag vet att det inte spelar ngn roll vem vi skickar till Tyskland på EuroVision och det är ganska långdraget med alla deltävlingar, så är det tradition att titta på det:) Min favvo var ju med idag också, DANNY, som gick vidare direkt till den stora finalen*yeah* Dock hade jag önskat att han sjungit en ballad, känner nämnligen på mig att det är en kille som sjunger en lugn låt som vinner EuroV i år. Vi får se, blir spännande!

Nu ska jag sova, jag somnade i soffan innan idag, vilket aldrig händer! Men jag var sjukt trött, så nu får jag lägga mig, innan barnen vill upp o äta frukost:)


Pussilusk// Sophie

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag o Kevin kan hänga me på d i Fritsla :)

2011-02-06 @ 10:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0