Regnig tisdag

Fy vilket trist väder det är ute idag, men samtidigt mysigt och vi har hjälpts åt att städa lite här hemma:) Välbehövligt! I vanliga fall brukar jag bara dammsuga, men har börjat tvätta golven typ 2 ggr/veckan och det känns mycket renare och fräschare + att det luktar mkt godare. Snart ska jag sätta igång med dagens middag, korvstroganoff, enkelt och gott:)
Men först måste jag ju dela med mig av våran utflykt vi var på i söndags!

Innan vi kom fram så hade det regna typ hela förmiddagen, men det var uppehåll hela tiden vi var ute, suveränt. Som vanligt så var det karlarna som tog hand om grillen, barnen lekte och mammorna öhm.. Assisterade? I år har jag sagt att jag vill lära mig att grilla, tycker det är lite meckigt, men kan David så kan jag;)
Så våren, hallÅ? Kom gärna fram nu, så jag kan börja träna!

Det var iaf superbra att vara där, tak över en stor grillplats, stora ytor att springa på och lagom långt att gå för att komma fram:) Blir nog fler besök dit! Man kan ju grilla i Mariebergsparken också, men precis vid grillplatsen är det en väldigt brant backe och jag vill gärna kunna ta det lite lugnt och inte oroa mig för att lille Melkisen trattar ner för stupet!

Kevin och Måns hittade ett eget bord att sitta vid:)




Suddig david, men han syns bra i sina lysande kläder!



Igår var jag o mekke på kyrkis, lika trevligt som vanligt! På eftermiddagen var det jättehärligt o varmt ute, så jag och barnen var ute i trädgården och på lekplatsen en sväng. Sen på kvällen tog jag mig till friskis och körde ett pass och sncka om träningsvärk! Gött!


Gungeli...



...Gung!


Idag har vi som sagt tagit det lugnt, var på kyrkis i skene på förmiddagen bara, får se om det blir några fler besök, tyckte fröknarna var lite öhm.. Vad ska jag säga.. Kändes som att de var så sjukt präktiga och kändes som att de såg lite snett på en, tror inte jag svor sådär jättemkt!??? Haha Dessutom fanns det mkt som Melker inte fick pilla på och mkt saker att klättra på, så det var en stor jakt för mig kändes det som:(

Åh nu luktar det sådär smaskigt som bara en liten bebisstjärt kan lukta;) Uscha, lika bra att ta den direkt, doften sätter sig i varenda rum han besöker! *fniss*

Kramis/// Sophie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0